Ofte stillede spørgsmål

 

Hvad betyder de forskellige hotelklassificeringer ?

Klassificeringen på hotellerne er Rejs Med Bonus egen vurdering, og der har altid været en medarbejder fra Rejs Med Bonus ude at vurdere dem personligt. Ofte vil du derfor opleve, at et hotel officielt har flere stjerner, end vi har givet dem. Bemærk at hotellerne er vurderet ud fra den generelle standard på destinationen.

Uspecificeret hotel eller budgetklassehotel **

Budgetklassehotellet er for dig, der vil bruge dine penge på andet end overnatning. Det er hoteller i laveste standard, ofte af en ældre dato og uden den ideelle beliggenhed, der karakteriserer de andre kategorier. Forvent ikke at service, rengøring, faciliteter eller køkkenet er i topklasse. Har du valgt uspecificeret hotel kan hotelnavnet ændres helt til ankomsttidspunktet. Du kan risikere at blive flyttet til et andet fly med kort varsel, at blive flyttet til et andet hotel undervejs og at blive indkvarteret på hotellets dårligste værelser. Uspecificeret indkvartering er uden pension på både fly og hotel, og der godtgøres ikke noget ved klager over standarden, servicen eller placeringen på uspecificeret hotel. Der ydes ikke børnerabat på uspecificeret indkvartering

Turistklassehotel ***

Enkelt hotel, ofte af en lidt ældre dato, men alle værelser har bad og toilet, aircondition, telefon og tv. Hotellerne er ofte mindre og familiære, stemningen uhøjtidelig og tempoet og servicen meget lokal. Der er altid restaurant og oftest bar og en lille swimmingpool. Forvent ikke at service, rengøring, faciliteter eller køkkenet er i topklasse, eller at hotellet ligger direkte på stranden.

1. klasses hotel ****

Ofte lokalt drevne hoteller, hvor man får god valuta for pengene. Her er typisk gode faciliteter såsom stor swimmingpool, fitness center, flere restauranter, bar, aktiviteter for børn, vekselmuligheder, butikker m.m. Værelserne har altid eget bad og toilet, aircondition, satellit-tv, international telefon m.m. Serviceniveauet er dog ofte meget lokalt.

Luksushotel *****

Den bedste hotelkategori, der tilbydes på destinationen. Luksushotellerne har ofte flere swimmingpools, fitness center, massage m.m. og af og til tennis- eller squashbaner, et bredt udvalg af restauranter, barer, butikker, bank m.m. og ofte gode faciliteter for børn. Værelserne er relativt store og komfortabelt indrettede med balkon eller terrasse, eget bad og toilet, satellit-tv, international telefon og ofte med internetforbindelse og bankboks.

Hotel med +

Et plus-tegn efter klassificeringen angiver det bedste hotel i kategorien.

 

Hvordan betaler jeg min rejse?

Her på hjemmesiden kan du vælge fanen ” Min rejse “, hvor du logger ind med dit billetnummer og den e-mailadresse du oplyste ved bestilling af rejsen. Når du er logget ind, får du et overblik over den betaling, der mangler, og du kan betale restbeløbet med dit betalingskort eller ved bankoverførsel. Betaler du ved bankoverførsel, er det vigtigt at du husker at angive dit billetnummer som reference ved overførslen, så vi kan se at betalingen kommer fra dig.

Vær opmærksom på, at der ved betaling med Visakort, typisk er et kreditloft på kr. 25.000. Hvis din rejse overstiger dette beløb, kan det blive nødvendigt at dele betalingen ud på flere betalingskort eller at lave en bankoverførsel.

Bemærk venligst, vi pålægger ikke kortgebyr, hvis du betaler med Dankort, Visa/Dankort, Visakort eller Mastercard udstedt indenfor EU. Hvis du betaler med Visakort eller Mastercard udstedt udenfor EU, tillægges et gebyr på 2,6%. Ved brug af American Express tillægges et gebyr på 2,9%.

Skal jeg tegne rejseforsikring?

Det gule sygesikringsbevis er ikke gyldigt uden for Europa, og vi anbefaler på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring. Du kan tegne forsikringen når du bestiller din rejse.

Er det nødvendigt med vaccinationer?

På sikkerrejse.dk vejleder Danske Lægers Vaccinations Service (DLVS) om vaccinationer til alle vores destinationer. Vi anbefaler desuden at kontakte egen læge for yderligere information om vaccinationer.

Når du rejser med Rejs Med Bonus / Rejs med Bonus får du 10% rabat på vaccinationer hos Danske Lægers Vaccinations Service. På deres hjemmeside, www.sikkerrejse.dk, kan du bestille tid og få yderligere vejledning om vaccinationer.

Skal jeg have visum?

På visse af vores destinationer kræves der visum. Vi henviser til det pågældende lands ambassade eller konsulat for yderligere information. Der kan desuden findes information om visum på det Danske Udenrigsministeriums hjemmeside.  Vi gør dog opmærksom på at informationerne på um.dk, er vejledende. Har du forudbestilt visum til Egypten igennem Rejs Med Bonus / Rejs med Bonus, vil du modtage det vil ankomst og du behøver ikke at foretage dig yderligere når du først har bestilt det.

Hvordan er det med risikoen for dårlig mave?

Det er ikke ualmindeligt at få en dag eller to med lidt mavegener i f.eks. Egypten, men langt de fleste steder er hygiejnen god. Du kan selv gøre en del for at holde dig sund og rask med disse gammelkendte råd: vask hænder hyppigt, og undgå at drikke vandhanevand. Drik aldrig meget kolde drikkevarer eller alkohol, når du opholder dig i solen. Hold igen med kraftig og fedtholdig mad, og drik masser af vand. Husk også, at airconditioneringen på værelset altid skal være over 22 grader. Brug i øvrigt almindelig sund fornuft. Medbring evt. desinficerende gel til hænderne.

Er der mad på flyet?

Flymaden er sædvanligvis ikke inkluderet i rejsens pris. Ønsker du mad på flyet, kan dette tilkøbes i booking processen og når du har bestilt det, får du mad på både ud og hjemrejse. Det er ikke muligt at bestille mad til børn under 2 år, men du vil altid have mulighed for at medbringe eksempelvis et glas babymad eller lignende mad til dit barn. Ofte vil du også have mulighed for at få lunet en sutteflaske om bord.

Rejser du til en anden destination end Egypten, beder vi dig henvende dig til det flyselskab din rejse er booket med, for yderligere information om køb af mad på flyet.

Hvordan forholder jeg mig, hvis jeg har fødevareallergi?

Er du laktose- eller glutenintolerant, har du mulighed for at bestille specialmåltid om bord på flyet hos langt de fleste flyselskaber.

Rejser du i Egypten, vil der aldrig automatisk være laktose- eller glutenfri alternativer på hotellerne, og der er normalt begrænsede muligheder for at arrangere specialkost på hotellet. Hoteller af en højere standard er dog af og til behjælpelige med at opbevare særlige fødevarer for dig og tilberede eksempelvis glutenfri brød, hvis du selv medbringer mel hjemmefra. Kontrakt os i god tid inden afrejse, så vi kan undersøge mulighederne for dig. Restauranterne i feriebyerne i Egypten har normalt ikke laktose- og glutenfri alternativer på menuen. Husk at tale med personalet både på hotellet og på restauranter uden for hotellet om din allergi, så du undgår retter, der indeholder emner, som du ikke kan tåle.

Rejser du i Emiraterne, er det de fleste steder, tilstrækkeligt at gøre hotellet opmærksomt på din allergi og eventuelle særlige behov ved ankomst. Fortæl også personalet i restauranten om din allergi, så du er sikker på at undgå retter med emner, som du ikke kan tåle. Restauranterne uden for hotellerne i Emiraterne har normalt omfattende menukort, hvor du kan rådføre dig med tjeneren om, hvilke retter, du skal undgå i tilfælde af en allergisk reaktion.

Rejser du i Europa er det de fleste steder, tilstrækkeligt at gøre hotellet opmærksomt på din allergi og eventuelle særlige behov ved ankomst. Fortæl også personalet i restauranten om din allergi, så du er sikker på at undgå retter med emner, som du ikke kan tåle. Restauranterne uden for hotellerne i Europa har normalt omfattende menukort, hvor du kan rådføre dig med tjeneren om, hvilke retter, du skal undgå i tilfælde af en allergisk reaktion.

Rejser du i Asien, vil der som regel ikke automatisk være laktose- eller glutenfri alternativer på hotellerne. Nationale retter i Asien består dog ofte af grøntsager og kød og vi anbefaler derfor at du rådfører dig med tjeneren om, hvilke retter, du skal undgå i tilfælde af en allergisk reaktion.

Kan jeg foretage check-in online

Rejser du fra København kan du læse mere om Check-In mulighederne her: Online Check In Københavns lufthavn. Nogle flyselskaber har mulighed for at checke ind online, enten via selskabets website eller app. Andre flyselskaber giver ligeledes mulighed for at checke ind ved at besvare en SMS, du får tilsendt inden afgang. Når du har checket ind online, skal du udskrive bagagemærker ved en af automaterne og herefter aflevere din bagage ved en bagage drop-skranke.

Rejser du fra Billund kan du gå til Check-In Online – klik her: Online Check In Billund lufthavn – og indtast dit flynummer. Her kan du se, om du allerede nu kan foretage check-in. Når du har foretaget check-in online, kan du printe dit boardingkort eller downloade det til din smartphone. Når du ankommer i lufthavnen, går du direkte til den skranke, som står ud for afgangen på den store afgangstavle.

Rejser du fra Aalborg kan du læse mere om Check-In mulighederne her: Online Check In i Aalborg lufthavn. Nogle flyselskaber har mulighed for at checke ind online, enten via selskabets website eller app. Når du har checket ind online, skal du udskrive bagagemærker ved en af automaterne og herefter aflevere din bagage ved en bagage drop-skranke.

Rejser du fra Hamborg kan du læse mere om Check-In mulighederne her: Online Check In i Hamborg lufthavn. Enkelte flyselskaber har mulighed for online check in via flyselskabets hjemmeside. Når du har checket ind online, skal du udskrive bagagemærker ved en af automaterne og herefter aflevere din bagage ved en bagage drop-skranke.

Er transfer til hotellet inkluderet?

På mange af vores destinationer er transfer mellem lufthavnen og hotellet ikke på forhånd inkluderet i prisen. Det er ikke altid muligt at bestille transport mellem lufthavn og hotel på selve rejsemålet, så vi anbefaler, at du sikrer dig en plads allerede hjemmefra. Hvis du bestiller transfer hjemmefra igennem Rejs Med Bonus, så er du sikret transport ved både ankomst og afrejse.

Hvad betyder All Inclusive?

All Inclusive inkluderer helpension (morgenmad, frokost, aftensmad), alm. kaffe/te, sodavand/vand, samt lokale alkoholiske drikkevarer. Drikkevarer skænkes i glas (på de fleste hoteller i små plastikglas) og altid kun en af gangen. Det varierer fra hotel til hotel, hvordan deres All Inclusive-koncept ser ud. Nogle steder er der fx ikke vin inkluderet i All inclusive, ligesom der heller ikke er snacks og is inkluderet alle steder. All Inclusive giver ofte adgang til forskellige aktiviteter, men vær opmærksom på, at dette også kan variere fra hotel til hotel.

 

Bemærk venligst, at All Inclusive programmet er vejledende og der tages forbehold for ændringer. Det endelige All Inclusive program udleveres ved ankomst til hotellet.

Koster udflugterne det samme hjemmefra, som hvis man køber dem på destinationen?

Ja, det gør de på de fleste af destinationer. På rejser til Egypten kan du sagtens vente med at bestille udflugter i Egypten til senere, men så skal du bestille dem ved velkomstmødet efter ankomst. Du sparer dog tid og er sikker på at komme med, når du bestiller udflugten hjemmefra. Det sker ikke ofte, men det kan hænde at de mest populære udflugter bliver udsolgt eksempelvis ture til Cairo fra Sharm el Sheikh. Betaling i anden valuta end danske kroner kan betyde en mindre difference på grund af kursændringer.

Er der danske rejseledere?

Ja, Rejs Med Bonus / Rejs med Bonus har danske rejseledere på udvalgte destinationer. Rejs Med Bonus / Rejs med Bonus har i øjeblikket danske rejseledere på udvalgte destinationer i Egypten. Krydstogt på Nassersøen og på dahabiya-krydstogt i Egypten er med engelsktalende guide, ligesom udflugter som gennemføres udenfor vores normale udflugtsprogram, ofte er med engelsktalende guider.

På vores nilkrydstogter, er der som udgangspunkt dansktalende serviceguide med på skibet. På vores rundrejser er alle udflugterne i Cairo med engelsktalende guide.

Hvad menes med dresscode på hotellerne?

I praksis betyder det, at hotellet forventer at man er pænt klædt på, specielt om aftenen. På et femstjernet hotel forventes det at gæsterne tager hensyn til hinanden, og derfor ikke møder op i shorts, jeans med store huller i og en gammel t-shirt. Men der er intet krav om jakke og slips. Almindeligt pænt sommertøj er helt i orden. Det betyder lange bukser og lukkede sko for mændenes vedkommende og bukser, kjole eller nederdel der dækker knæene for kvindernes vedkommende. Børn kan komme klædt som de vil. Deltager du i en gallamiddag som f.eks. nytårsfest, vil der være særlige regler for påklædning, fx jakkesæt og slips.

Hvad er et enkeltværelse?

De fleste hotelværelser har to senge, og det betyder derfor, at du skal betale et enkeltværelsestillæg for en persons ophold.

Tillægget varierer fra hotel til hotel.

Hvad betyder ophold i delt dobbeltværelse?

Ophold i delt dobbeltværelse betyder, at de priser du ser, er for rejser per person, hvor to personer deler et værelse. Dette er standardmåden for visning af priser i rejsebranchen. Du kan ikke bestille ophold i delt dobbeltværelse hvis du rejser alene, og du risikerer heller ikke at dele værelse med en ukendt person når du rejser alene.

Hvad er et dobbeltværelse med en ekstra opredning?

Et dobbeltværelse med opredning er beregnet til at der bor tre voksne sammen. Der er sengepladser til alle, dog vil den tredje sengeplads være en opredning, hvilket kan være i form af en sovesofa, drømmeseng eller lignende. Når man bor tre voksne sammen på et dobbeltværelse, opnår man en så kaldet tre-sengsrabat.

Hvad betyder definitionerne under udsigt/placering?

Inden du booker et hotelværelse, kan du under fanen “Fakta” ved respektive hotel, se hvad du kan forvente i forhold til udsigt og placering. Herunder kan du læse om, hvad de forskellige beskrivelser indebærer.

  • Mod poolen – Værelset ligger vendt mod poolen og i nær gåafstand til poolen. Bemærk, der ikke kan forventes at være fuld udsigt til pool-området. Dette kan skyldes beplantning og/eller omkringliggende bygninger.
  • Første række mod vandet – Værelset ligger placeret i hotellets første række mod vandet. Bemærk at dette ikke er en garanti for udsigt mod havet eller nødvendigvis placering tæt på stranden.
  • Tæt på stranden – Værelset ligger i nær gåafstand til stranden, udsigt mod havet er ikke garanteret.
  • Mod havet – Værelset er placeret med retning mod havet.  Udsigt mod havet vil normalt forekomme, dog kan der ikke forventes panoramaudsigt. Dette kan skyldes beplantning og/eller omkringliggende bygninger.
  • Haveudsigt – Værelset ligger placeret i et beplantningsområde. Bemærk at egen have ikke er garanteret.
  • Mod Lagunen – Værelset vender mod hotellets Lagune, og er i nær gåafstand til området.  Der kan ikke forventes fuld udsigt til Lagune-området.
  • Niludsigt – God udsigt over Nilen fra din balkon eller terrasse. Afstanden til Nilen kan variere, og bemærk at der ikke kan forventes panorama-udsigt. Dette kan skyldes beplantning og/eller omkringliggende bygninger.
  • Delvis Niludsigt – Begrænset udsigt over Nilen fra din balkon eller terrasse. Afstanden til Nilen kan variere.
  • Garanti for et af de to øverste dæk – På vores Nilkrydstogter kan du tilkøbe en garanti for at bo på et af de to øverste dæk på båden. Der er sædvanligvis omkring 4 dæk på skibet. Bemærk, at dette ikke er en garanti for Niludsigt.

Er der velkomstmøde?

Ja, der arrangeres ofte velkomstmøde. På vores rejser til Egypten fortæller vi om tid og sted i løbet af transferturen fra lufthavnen til hotellet. Normalt afholder vi velkomstmøde dagen efter ankomstdagen eller om eftermiddagen på ankomstdagen.

På de destinationer hvor vi ikke har danske rejseledere, afholdes der ikke velkomstmøde. På visse destinationer er der tilknyttet en lokal guide, som kan svare på spørgsmål eller arrangere udflugter.

Vi er 2 voksne og 2 børn, er der 2 senge til børnene?

Nej. Hvis du rejser med 2 børn, vil der kun være opredning til et barn. En opredning er ikke nødvendigvis en seng, men en sovesofa eller lign. Det andet barn forventes at dele seng med en af forældrene. Er det andet barn en baby (0-23 måneder), kan du bestille en babyseng til værelset. Vi anbefaler, at du, når det er muligt, bestiller et familieværelse, så der er plads til alle. Vi gør opmærksom på, at der dog ikke er familieværelser til rådighed på alle hoteller.

Hvordan sikrer vi os at få ”connected rooms”?

Vi kan aldrig garantere at I får sammenhængende værelser/”connected rooms”. Det er ikke alle hoteller, der har denne mulighed, og på de hoteller, hvor det er muligt, er det kun nogle af værelserne, der er sammenhængende. Hvis I rejser mange sammen, gør vi naturligvis alt for at i kan bo i nærheden af hinanden. Hvis der bestilles to værelser til f.eks. 2 voksne og 2 børn, vil vi gøre alt for, at det bliver værelser ved siden af hinanden, men vi kan ikke garantere det. Hvis I “kun” rejser sammen som en stor familie, kan der ikke garanteres at f.eks. bedstefar og bedstemor bor lige ved siden af resten af familien. Men vi noterer altid dine ønsker, og vi ved også, at de hoteller Rejs Med Bonus / Rejs med Bonus arbejder sammen med, gør alt for, at familier der rejser sammen også bor sammen.

Hvordan bestiller vi en barneseng?

En ekstra seng til baby (0-23 måneder) skal bestilles når du bestiller rejsen. Det koster som regel ikke ekstra, men du skal ringe eller maile herind. Hvis du sender en mail bedes du anføre dit billetnummer i mailen.

Kommer rejselederne ud på hotellet i Egypten?

Ja, vores rejseledere har faste træffetider på de fleste hoteller i Egypten, hvor du kan tilmelde dig udflugter, spørge om alt mellem himmel og jord, eller hvis du skal have hjælp eller tips. Du ser hvornår rejselederen er på dit hotel ved at kigge på Rejs Med Bonus / Rejs med Bonuss opslagstavle eller mappe på hotellet. Et akut problem f.eks. med dit værelse, kan ofte løses med receptionen, hvis vi ikke lige er på hotellet.

Rejser du med børn under 2 år?

Rejser du med spædbørn fra 0 til 2 år, skal barnet ledsages af en voksen på hele rejsen, grundet sikkerhedsmæssige årsager. Rejses der med flere spædbørn, skal der være en voksen per spædbarn. Der kan ikke dispenseres fra denne regel.

Hvorfor kan priserne ændre sig fra dag til dag?

Bemærk at vores priser er dynamiske og afspejler udbud og efterspørgsel. Når du søger efter en pris på en rejse på vores hjemmeside vil du altid få oplyst den aktuelle pris, som er gældende på det respektive tidspunkt – og du vil straks kunne bestille til denne pris. Hvis du søger efter en pris på en rejse men venter med at bestille, skal du således være opmærksom på, at prisen kan have ændret sig i mellemtiden, og det vil derfor være den nye pris, som vil være gældende.

Kan jeg selv vælge min plads på flyet og er jeg garanteret at sidde ved siden af min(e) medrejsende?

Ja, der kan bestilles plads på flyet på visse afgange. Det vil fremgå i bestillingsprocessen, såfremt det er en mulighed. Du er garanteret en plads i den del af flyet hvor du har valgt sæde. Det betyder at du ikke kan være sikker på præcis plads 2A, men en plads i den sektion. Har du bestilt plads ved siden af en eller flere medrejsende, vil I naturligvis blive placeret sammen. Har du bestilt en plads med ekstra benplads, vil du blive placeret på den række du har valgt, men ikke nødvendigvis det valgte sæde.

Hvis du ikke har valgt og betalt for en bestemt plads, vil du blive placeret på et tilfældigt sæde. Det betyder at du ikke er garanteret at sidde sammen med en eventuel medrejsende.

På vores rejser med rutefly henviser vi til det enkelte flyselskab for booking af flysæder. Vi gør opmærksom på at det kan være mod betaling at booke et flysæde.

Hvor meget bagage må jeg have med på rejsen?

På vores rejser er det flyselskabernes individuelle bagageregler der er gældende. Følg bagageinfo-linket, som i bookingsystemet vises i oversigten, ud for dit valgte fly. I nogle tilfælde angiver flyselskaberne kun bagageinformationen på flybilletten. Ønsker du at tilkøbe bagage efter booking, kan dette gøres ved at rette henvendelse direkte til flyselskabet. Du kan læse mere om de enkelte flyselskaber og deres bagageregler her.

Vent venligst, mens vi leder efter den perfekte rejse til dig. Imens har vi fundet nogle facts om det at rejse

Verdens korteste flyvetur er mellem Westray and Papa Westray i Skotland. Turen tager 47 sekunder

Vent venligst

Din anmodning behandles...