Corona / Covid-19 og vores rejsemål

Rejser til Europa

Det danske Udenrigsministerium har åbnet for rejser til det meste af Europa (EU/EØS) og Storbritannien fra 27. juni. Der vil ikke være 14 dages karantæne-opfordring efter hjemkomst fra rejser til disse lande.

Har du bestilt ferie i Grækenland eller Spanien, skal du være opmærksom på nye, lokale indrejsekrav. Kravene betyder, at du skal registrere dig hos myndighederne i de respektive lande inden indrejse. Læs mere her.

Rejser til resten af verden (bortset fra Europa).

På nuværende tidspunkt er rejser til verden ud over EU aflyst til og med 31/8. Skal du rejse efter denne dato, er din rejse ikke annulleret og vil først blive annulleret, hvis Udenrigsministeriet forlænger rejseforbuddet.

Hvornår kontakter vi dig?

Vi kontakter vores gæster i den rækkefølge, de skulle være rejst. I visse tilfælde kan der gå helt op til et par dage før afrejsedato, før vi kontakter dig, da vi hver uge skal kontakte hundredvis af gæster. Du skal ikke fortvivle, for selvom vi først kontakter dig kort tid før afrejse, har du fortsat dine almindelige rettigheder efter Pakkerejseloven.

Hvad er dine rettigheder, når vi kontakter dig?

Når vi kontakter jer, vil vi præsenterer dig for vores forskellige former for kompensation.

  • du kan ombooke din rejse til en senere dato og få fx gratis mad på flyet oven i.
  • du kan få et tilgodebevis på rejsens pris – med en bonus på 10 % oveni.
  • du er naturligvis beskyttet i ht Lov om pakkerejser, når du rejser med Rejs med Bonus / Atlantis Rejser, og alle gæster, der ønsker rejsen refunderet, vil naturligvis få det indbetalte beløb retur.

Har du en rejse til resten af verden efter 31. august? Så længe at Udenrigsministeriet ikke har ændret sine vejledninger, så bliver rejser med afrejse efter denne dato gennemført som planlagt. Det vil sige, at vores almindelige rejsebetingelser gælder for ændringer og annulleringer. Skulle der ske ændringer, så behøver du ikke kontakte os, da vi giver dig besked.

Som følge af den ekstreme situation beder vi dog om din forståelse for, at det kan tage længere tid, end du ellers ville forvente – muligvis flere uger. Vi følger regeringens henstillinger om i videst mulige omfang at blive indenfor og arbejde hjemmefra, og dette komplicerer selvfølgelig vores normale arbejdsgange.

Læg dertil, at vi på grund af den nuværende situation har en høj arbejdsbelastning, hvor en stor mængde annullerede, forkortede og afbestilte rejser skal håndteres.

Vi beklager eventuelle gener som følge heraf og håber på din forståelse og tålmodighed.

 

Vores telefontider de næste uger

For at forhindre smittespredning er vores kontor lukket for gæster. Kun enkelte medarbejdere er på arbejde.

Vi har begrænset telefontid mandag-fredag kl. 10-14.
Telefonerne er lukket lørdag-søndag.

Du er meget velkommen til at sende os en besked på mail@rejsmedbonus.dk.

Vent venligst, mens vi leder efter den perfekte rejse til dig. Imens har vi fundet nogle facts om det at rejse

70% af flyene i dag er mere end 70% mere energibesparende per sæde end flyene i 1960’erne

Vent venligst

Din anmodning behandles...