Liveaboard Sinai Wrecks & Reefs med King Snefro

Gæsterne mener5

Sharm el Sheikh, Egypten

  • Topfaciliteter inkl. Nitrox på King Snefro
  • Dyk på Thistlegorm, vragkirkegården Abu Nuhas, mv
  • Prisen inkl. helpension, fly, dyk og transfer
  • Helpension

Om hotellet

Skibsvrag på stribe

Sinai Wrecks & Reefs er for rustdykkere med et strejf af blomsterstøv. Ruten koncentrerer sig om nogle af de bedste vrag som Dunraven, Thistlegorm og vragkirkegården ved Abu Nuhas med Giannis D, Carnatic, Chrisoula K og Kimon M. En fantastisk blanding af storslåede, gamle og moderne vrag kombineret med det bedste revdykning i Ras Mohamed-området. Se en vejledende rute under fanen Ruten og Dive sites.

Du får dyk, der højst sandsynligt vil placere sig på din peronlige Top 10 over verdens bedste dyk – i et slaraffenland du kun kan nå på en liveaboard.

Bemærk venligst, din booking skal først genbekræftes hos King Snefro Fleet, før bestillingen er sikret. Ved mindre end 21 dage til afrejse beder vi dig ringe eller maile os med din forespørgsel.

King Snefro Fleet – høj kvalitet med mange år på bagen

Vi har de sidste 15 år samarbejdet med King Snefro Fleet på vores liveaboards ud af Sharm el Sheikh, og faciliteterne er i top, lige meget hvilken af King Snefro’s både du ender på. King Snefro startede i 1986 med en gummibåd men kan i dag tilbyde seks velfungerende liveaboards. Til de større, ugelange dykkerture bruger vi altid Snefro Pearl, Snefro Spirit, Snefro Love eller Snefro Target – alt efter rute og antal deltagere. Alle bådfotos er fra Target/Love.

Faciliteterne på de fire både er stort set ens, men størrelse og indretning varierer lidt. På Pearl er der plads til 12 dykkere, på Spirit 18 og på tvillingerne Love og Target er der plads til 20 på hver. Alle både er udstyret med salon både inde og ude (café-område). Indenfor er der spiseområde, air condition, fladskærms-tv, bibliotek og 220 volts ladestation. Der er gratis wi-fi.

Indkvartering  er i 2-personers kahytter med enkeltsenge, og der er desuden en kahyt samt en suite med dobbeltseng på hver båd. Love og Target har derudover en suite med dobbeltseng på hoveddækket. Kahytterne varierer i indretning men alle har air condition, klædeskab og skuffer, spejl, safe box samt badeværelse med sæbedispenser, toilet, bruser og varmt vand. Der er desuden badehåndklæder til alle.

Dykkerdækket er overdækket og veldisponeret, og der er rigeligt med plads på dykkerplatformen. Der er adgang til tre offentlige toiletter samt to brusekabiner.

King Snefro Fleet er ISO 24803-certificeret, og alle bådene er udstyret med sikkerhedsudstyr efter alle kunstens regler med redningsflåde, redningsveste, førstehjælpsudstyr, oxygen, brandslukningsudstyr, radar, VHF, satellit-telefon, mv.

Nitrox 32 er uden beregning, hvis du er certificeret. Der er mulighed for mod forudbestilling at leje fuldt udstyr, 15 ltr alu tank, sidemount eller manifold.

Kursus ombord

Har du ønsker om at fintune dine færdigheder på turen, kan du forudbestille kurser som fx Advanced Open Water eller specialer inden for Nitrox, Nat, Vrag eller Dybde.

Bemærk venligst

Liveaboard gennemføres ved min. 8 deltagere på hele turen. Indtil tre uger før planlagt afrejse forbeholder Atlantis Rejser sig retten til at annullere liveaboard-turen, såfremt et tilstrækkeligt antal deltagere ikke er opnået.

På en liveaboard sejler du fra ét dive site direkte hen til det næste, så der er ikke meget spildtid. Du bor ombord på dykkerbåden sammen med andre dykkere, der er engelsktalende dykkerguide med på hele turen, og du får typisk 3-4 dyk pr. dag.

Bemærk venligst, at vi skal have genbekræftet din booking hos King Snefro Fleet, før din rejse er sikret. Bemærk også, hvis der er mindre end 21 dage til afrejse, beder vi dig ringe eller maile os med din forespørgsel.

Hvorfor vælge Liveaboard Sinai Wrecks & Reefs med King Snefro

Måltider

  • Helpension

Kategori

  • Officiel kategori : 5

Inkluderet

  • Direkte fly København eller Aarhus Airport til Sharm el Sheikh t/r
  • Transfer lufthavn-liveaboard t/r
  • 8 dages/7 nætters liveaboard (evt. sidste nat på hotel i Sharm el Sheikh)
  • Helpension (inkl. snacks, sodavand, vand, te og kaffe)
  • 6 dages dykning med 2-4 dyk pr. dag
  • Fyldt 12 ltr tank og bly
  • Nitrox 32, hvis du er nitrox-certificeret (husk certifikat)

Krav til dig som dykker
Da flere af dykkene på ruten kan være forholdsvis krævende pga. vragpenetrering, strøm og dybde, skal du som minimum have 20 loggede dyk og et Advanced Diver-certifikat, og du skal have logget dyk inden for de seneste 12 måneder.  Scuba Review kan evt. bookes på forhånd.

Dykkercomputer er et krav, så medbring din egen. Ellers kan du leje hos dykkercenteret, hvis du giver os besked på forhånd.

Du skal også have din egen deko-bøje (SMB) samt en lygte til natdyk.

Ikke inkluderet

  • Visum: 210 DKK. Udstedes ved ankomst.
  • National Park fees, Environmental Tax og Departure Fee 45 € – betales lokalt (i kontanter)
  • Dykkerudstyr ud over fyldt tank og bly
  • Frivillig afbestillingsbeskyttelse
  • Obligatorisk rejseforsikring, der dækker dykning og Search and Rescue
  • Drikkepenge – beregn 60 € til besætningen på båden

Bemærk, vi tager forbehold for nye eller ændringer i eksisterende lokale skatter og afgifter. Disse kan og bliver ofte ændret eller indført med øjeblikkelig eller meget kort varsel.

Vejledende program

Dag 1

På ankomstdagen om aftenen er der ombordstigning i New Marina (El Wataneya). Der er velkomst, bådbriefing, indkvartering og papirarbejde for at få tilladelse fra havnemyndighederne til at sejle meget tidligt næste morgen.

Dag 2-7

Første safaristop er til det nærliggende Temple eller Ras Katy for et check dive.

På vejen til Gubalstrædet kommer vi forbi Yolanda Reef, der er opkaldt efter et 74 m langt cypriotisk fragtskib, der ramte revet den 1. april 1980. Vraget lå delvist nedsænket på revtoppen, indtil en storm fik det til at falde i dybet. Det meste af skibet er væk og har efterladt et enormt ar i skråningen mellem Shark og Yolanda Reef. Der er heldigvis masser af underholdning fra lasten tilbage til dykkerne: Badekar, toiletter og toiletartikler. Videre til det historiske vrag af Dunraven, der blev fundet i begyndelsen af ​​1970’erne. Det mere end 125 år gamle vrag er stort set intakt og helt dækket af koraller og rigt på undervandsliv.

Ved Sha’ab Ali på vestsiden af Sinai ligger Thistlegorm, det mest berømte af Rødehavets vrag. Vraget blev kendt, da Jacques Cousteau dykkede på det i 1956, men da han ikke afslørede vragets placering, forblev det et mysterium, indtil det blev genopdaget i 1992. Det 127 m lange og 18 m brede vrag står stort set ret op og ned på havbunden på 33 m, og det er et imponerende dyk.

Tæt på Shaab Ali ligger også vraget af Kingston. I de tidlige timer 16. februar 1881 strandede det 78 m lange fragtskib ved den nordlige kant af revet, der er kendt som Shag Rock.

Sha’ab Abu Nuhas i den vestlige side af Gubalstrædet er et paradis for vragelskere. Stedet er kendt for nærmest en overflod af ​​gamle og nyere vrag: Giannis DCarnatic, Chrisoula K og Kimon M. Alle ligger på nordsiden af revet, på en sandbund ved ​​et stejlt skrånende koralrev fyldt med bordkoraller.

Vragene ved Gubal Island kan være svært tilgængelige pga strøm, vind og vejr. I øjeblikket er der desværre lukket for dykning pga forbud fra de militære myndigheder. Dette gælder dyk ved Ulysses, Barge, Malak og Rosalie Moller.

Udover vragdyk vil du også få lejlighed til at dykke på nogle af de fremragende rev i Shaab Mahmoud og Ras Mohamed.

Dag 7-8

Den sidste nat tilbringes ved eller tæt på havnen ombord på båden. Afhængigt af rejseplan og/eller de administrative forhold kan den sidste nat tilbringes på hotel. Dette meddeles normalt på forhånd.

Båden er tilbage i New Marina i god tid til transfer til lufthavn eller hotel med afmønstring senest kl. 12.

Alle dyk afhænger af vejr og vind og deltagernes færdigheder og kvalifikationer.

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Så får du spændende nyheder og gode rejsetilbud på mail.

*Vi giver ikke dine data videre, og du kan hurtigt og nemt afmelde dig igen via links i nyhedsbrevet eller ved at kontakte os.